" Oh Allah, teach me to love others just like I love myself, teach me to judge myself just like I judge others. And if I have wronged anyone,give me the courage to apologize, and if anyone wronged me, give me the courage to forgive because you have taught me that forgiveness is the highest level of strength and revenge is the highest level of weakness "

Monday 24 December 2012

KEHIDUPAN

hai assalamualaikum dunia.aku taktau apa aku rasa la ni.hahahahaha k play this video lah.smart.aku suka gila tiffany alvord.takdelah gila sangat.cuma suka laaaaaaa haahhaha aku kenal dia rasanya baru dalam 3 hari kot hahaha Aisyah Annisaa promote*


smart kan? haha k apa2lah (-________-)'

kehidupan tu sementara weh.aku rasa macam sedih.gembira.kucar.kacir.curious.gila.takbetul.semuaaaalah dengan kehidupan aku.

aku selalu lah tewas dengan nafsu sendiri.selalu sangat.jarang aku menang dalam pertarungan antara nafsu akal iman ni hahahaha


pagi tadi lapar gila.takde siapa nak masak.takde siapa nak buat sarapan macam biasa.

then tiba tiba adik aku yang kedua*ikmal dia datang kat aku yang tengah laysho atas sofa suruh aku masakkan megi

hahaha aku malas gila nak masak.alaaah kau dah darjah lima.masak sendirilah.so aku just ignore jelah dia.

his misery end bila bapak aku datang and tolong masakkan.untonglahh kannnn.


haritu mak aku balik dari giant dia ada beli megi.ada dua jenis megi.satu megi biasa.Maggi Kari.satu lagi megi apatah aku tak penah nampak.mak kata ada clearance stok apatah.so megi yang aku tak penah nampak tu mak aku beli banyak berbanding dari Maggi Kari yang biasa tu

tapi malangnya megi biasa tu rasa dia tak sedap langsunggggggg.patut arr kasi murah gila.satu peket besar rm3 je.hampeh

k back to story asal tadiii..aku nampak adik aku makan megi yang tak sedap tu hahahaha dannnn aku rasa nak tergelak bila dia kata Maggi Kari dah habis so terpaksalah makan megi tak sedap tu



aku rasa bertuah sangat instead of rasa bersalah sebab sebenarnyaaaa Magi Kari tak habis lagi.tapi aku yang sorok kan supaya aku boleh  makan bila bila masa aku rasa lapaaaar hahahaha

keji kan perangaiiii ?

ekekekeke




tapi bila ingat balik,time aku sorokkan megi tu aku rasa ada lagi satu maggi kari yang lebih.tahla.maybe ada orang makan ke apa kannn semalam kott lah

time aku nak start masak maggi Kari tu tiba adik aku yang pertama*hafiz datang pulak.ingatkan nak mnyendeng mintak simpati aku untuk kasi maggi tu kat dia ke apa.rupanya dia pun nak masak Maggi Kari jugakkkk

LOL.like sister,like brother

hahahaha dah nama adik beradik.perangai pun samalahhh hahaha sengal.aku ingat aku sorang je yang buat perangai keji tuuu rupenyeeeeee.. -.- har har har


kesian dekat dua adik aku *ikmal.mira* sebab ada kakak n abang macam kitorang hahahaha

life is war dude.best man win

kalau nak hidup kena pandai pandai survive.life is option.pandai pandailahhhhhh.memang megi terang terang dah ada.tapi siapa yang hebat.yang awesome.yang superb je dapat makan yang sedaaaap ekekeke even dua dua pun dapat makan.tapi winner deserves besttt >3<





macam kehidupan kita.kehidupan kau.kehidupan aku.kehidupan semua orang dalam dunia.orang sebelah.orang negeri sana.orang negara jauh.semua terserah kepada diri sendiri.terserah kepada penakluk diri.whether kau nak live well or live hell.u choose.ur choice

seorang bayi yang baru lahir ibarat seperti kain putih yang harus dicorakkan oleh blablabla...

okayy sekarang aku bukan nak cakap pasal bayi baru lahir ke apa.

nak cakap kat sini bahawasanya semuaaaaa orang ada kehidupan yang kene pandai pandai corakkan sendiri sebenarnya.takpayah lah guna sangat ayat 'bayi' tu sebab ayat tu hanya akan menjadikan seseorang tu tidak independant dalam kehidupan.menjadikan seseorang tu hanya hidup menuding jari meletakkan semua masalah di atas tanggungjawab ibubapa yang salah dalam mencorakkannya.ewaaah 



As we fade in the dark, just remember you will always burn as Bright
Never let them take the light behind your eyes


as in my life,i choose to live hell hahaha takdelah.aku takdelah pilih tu.cuma aku memilih tengah tengah.sebab aku masih lagi dalam peperangan antara nafsu iman akal ni.susah.susah nak stabil.sumpah

yaaah kan aku cakap.aku selalu kalah dengan nafsu.memang.memang lah aku tak patutnya cakap macam tu.its just like yang aku ni dah putus asa ke apa kann.memang aku tau aku salah.aku cuma keliru dengan persekitaran.aku taktau mana yang patut aku pilih.whether jadi baik or jadi tak baik.

bukan lah itu maksud aku.

ehh aku baik okayyy.hati aku qudus ohhh.jangan main main.

kat sini aku maksudkan lifestyle.aku taktaulah.mybe aku tak matang sebab kehidupan aku sebenarnya banyak terPengaruh dengan dunia komik dan novel (-__-)'



aku ibarat itik -.- terumbang ambing lagi ni.bila dengan orang yang baik aku jadi baik.bila dengan orang yang super awesome yang hardcore gila awesome diaaaaa aku jadi terikut ikut.

to de friend yang awesome tuuu,aku tau kau sebenarnya baik.aku tau kau sebenarnya nak berubah kan kan kan? tapi bila aku muncul dalam hidup kau.bila kau cerita about ur black days,dengan aku punya respon macam excited sooo, kau jadi terpanggil untuk meneruskan ke-awesome-an engkauu.aku mintak maaf banyak banyak.lepas ni aku tak ganggu hidup kau dah untuk berubah jadi baik ^^v aku janji.kau buat lah pilihan sendiri.its ur live.aku tak berhak nak stop kan apa yang kau perjuangkan.

may you be bless lah.jaga diri elok elok.SPM 2013 buat yang terbaik.kau memang awesomelah.goodluck



OKAAAYY.dah la kot.aku taknak cakap apapun sbenanya.nak cerita pasal megi tu je ekekeke.tapi tiba rasa terlebih pulak.and to others pun samalah.maksudnya yang rasa rasa dia tu calon SPM 2013 niii 

goodluck baybehhh :DD!! All the Best dari Aku untuk Kita

doakan untuk aku wehhhh.lagi seminggu cha nak skolah.siaaaaaaaa....bapak arrrr aku tak percaya gila.banyaaak gila lagi tak setel setel wooo.



goodbye.love me.love yourself.love others.love the world.love ur life indeed.

oh by the waaayyy, sorilah kepada kawan kawan tak sempat nak cakap bye.aku dah deactivated facebook aku hahahaha time to open the book,refressshhh,reaaadyyy and close the face'book' tuuu

byebye semua.assalamualaikum >3< 
*siapa rajin share la byebye aku dekat facebook.kirim salam dekat semua.ptolongan anda amat di hargai*

6 comments:

  1. Replies
    1. Hahaha thanks3,kau punnn gudluck,straight A wehhh

      Delete
    2. weh ko kate nak deactive.aku tgk ko active je haha

      Delete
    3. takboleh hidup lah kalo deactive fb tu haha bajet je awal awal hahaha

      Delete
  2. Ehh! I got something for u! go to my blog :) See you . . And I wish u luck In everything u do . . :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha thanks bnyak banyak,kau pun gdluck ar dlm smuaaaa haha

      Delete