" Oh Allah, teach me to love others just like I love myself, teach me to judge myself just like I judge others. And if I have wronged anyone,give me the courage to apologize, and if anyone wronged me, give me the courage to forgive because you have taught me that forgiveness is the highest level of strength and revenge is the highest level of weakness "

Wednesday 28 November 2012

short update

assalamualaikum. haha harini hari paling bengap aku pernah hadapi.haha manusia.dunia.keseronokan.kelalaian.memang mana dapat di pisahkan.hahahaha.godaan dan sewaktu dengannya lah.pandai pandai pike.

apa bendalah sebab dunia sanggup nak gadaikan maruah sanggup gadaikan mahkota sendiri.

BENGAP.seriously.tu kalo aku dah capslock tu maknanya aku betul betul serious kata orang tu bengap.bukan apa dah sebab aku kata taknak maknanya taknak la wehh

tkpayah nak paksa aku dengan buat benda tak patut tuuu..ish ish ish

macam tak percaya ada orang macam tu desperatenya dalam dunia.

banyak mana air liur aku keluar.banyak mana huruf aku taip pun.kalo dah gila dunia.macam tu jugaklah.tak boleh nak buat apa.

nasib baik aku boleh control hahahaha kalo tak dengan aku aku sekali jadi bengap macam dia. aduhhh

moga moga dia tu insaf lah dari perbuatan keji lagi tak bermoral dia tuuu


tapi sememangnya bukan semua pun buruk.ada jugak orang yang baik yang tulus yang tak bengap macam dia.

tak sangka jugak.sebab mula mula rougue white macam muka taknak layan.tapi his not bad lah jugak sbenanya.

dia baik je dengan aku.tapi malangnya dia takde facebook.so macam lost macam tu and the conversation just end that day lah.harap harap dapat jumpa dia lagi lah pasni

kecewa jugak lah aku.sebab bukan senang sebenarnye nak dapat kenal dengan orang muka macam jackie chan tu hahaha.seronok.

dahlah humble gila.rasanya macam ktorang je yang lemah english kat situ hahaha dah la banyak ke laut dengan dia.sembang pasal kungfu lah,chineese actor la apa bagai.merepek je

hahahaha



mexico pun baik.dia okay.dia awesome gila.okay memang la tak patut untuk percaya strangers kannn.

tapi pengalaman baik punyalah.dia baru 17 and dia terror gila bab medic medic ni.superb la kateko.dia kata mexico bahaya.jangan datang masa sekarang.sebab skrang drug dealers tengah bersepah kat sana.tapi org org jahat tu tak masuk kawasan dia lagi lah.

dia banyak membantu dalam english class aku.tk sia sia aku masuk english class tuu.

dia kata kalo aku mai mexico satu hari nnt dia akan jadi tourist guide aku hahaha macam macam. aku kata aku jeles pasal empat musim.dia kata mexico tkde empat musim pun.pastu aku ckp aku teringin nak pegang salji pastu aku ajak dia pergi mana mana negara yang ada salji pastu dia kata salji lagi seronok kalau menikmati sorang sorang.yeke ? mmm entah.aku rasa macam bukan ke best kalo atleast ada sorang lagi yang kita boleh ajak main snow sama sama kann ?

aahh nntak lah.



brother dari jerman pun baik.dia cool.tak banyak cakap.aku macam tak percaya yang dia german.sebab tengok muka macam orang melayu.aku tanya banyak kali.tapi dia kata dia memang jerman.pastu aku try ayat ayat melayu kita selalu pakai.hareeemmm.muka dia pelik gila.memang macam tk paham langsung hahaha

dia macam baik la.okay.macam haha tak tak.aku rasa dia memang baik.dia banyak bagi nasihat nasihat.dia kata bila dekat english class yang aku masuk kebanyakan orang tak betul pun niat.kalo tak silap aku itulah maksud dia hahaha english aku teruk.tak paham 100% pun apa yang dia dok bebel kan hahaha

dia kata kbyakan orang ke class tu hanya nak cari awek/pakwe yang cool hahaha entah.aku tk nmpak tang mana yang dia kata cari cool people tuu.sebab kt sana aku tk rasa ada orang cool handsome cute lawa etc.

tktaulah apa kes nya taste aku kot kot yang melencong.tapi memang yela kot.sebab ada sorang student tu aku tengok pelik semacam tiba tiba ada sorang mamat negara mana tah kata dia cute hahaha taste ke laut ler aku ni kot.entah ler.


haha apapun boleh tahan lah manfaatnya english class tu kat aku.tapi banyak bukak kamus jugak lah bila nak smbung ayat.sampai rasa macam dah malas nak teruskan kata kata.

haha banyak orang guna ayat..

'its okay.my english once worst.but keep trying and practicing.im an open-minded person blablabla'

apa memang cakap senanglah sebab kau dah terror.aku macam merangkak kat situ nak cakap english macam orang gagap.

apapun harap harap aku cemerlang lah bahasa inggeris aku.harap harap kelas tu kasi manfaat kat aku yang gagap BI ni har har har... (-_____-)'

btw, harini mak bawak balik laptop and ayah baru masuk gmbar gambar yg dia snap dkat langkawi dalam laptop mak tu.entah kenapa tknak masuk dlm desktop pun tktaulah.

ada gambar gambar yang selekeh haha sengal tol bila tengok balik.rindu betul.empat hari sememangnya taklah lama mana kan even orang kata pergi langkawi dua hari pun cukup.

here goes the memories


selamanya harimau MALAYA!! otak pun dah jadi gila hahahaha

dekat pusat kraf apa tah

dekat pantai pasir hitam kot nama tempat ni

dekat tempat kraf tuuu



dekat luar cable cars tu.brenti kejap.mak kata kat atas nnt panas.mak suruh beli topi dua singgit ni.


alih alih dekat atas dah gelap pun.beratur panjang benor.
tapi nak jugak pakai topi puaskan hati semua pihak haha


dekat atas tu la..muka aku pun dah penat dah minyak hahaha

dekat kraf tu lagilaaa...adik aku try skill photographer dia hahaha

gambar ketika sedang mabuk bhahahaha

okay hahaha rindunya dekat moments yang gila.okay tu hari pertama.hahaha hari hari berikutnya menanyangkan gambar gambar yang lagi gila gila belaka.hahaha *cencored*opps* hahaha moga kekal abadi memori memori ni hahaha ahhhh rindunyaa aku :D

bila dah besar ni baru aku rasa macam mana bahagia nya bila berada bersama keluarga.
tktau lah kenapa kann.masa dlu dlu tak rapat.bila dah tua baru nak bermanja hahaha tapi vacation kali ni tak berapa bermakna.bukan tk berapa.tapi memang menyedihkan sbenarnya sbb abang tak pergi.boleh pulak dia ada exam time time ni.aduhh sedih betul. nak buat macam mana kannn.

kalau abang adaaaa..lagi gila gamaknya vacation ni hahaha mesti double awesome punyaaaa XDD

okay,assalamualaikumwarahmatullah *meroyan pada satu dua lapan pagi*ouch bye

No comments:

Post a Comment