" Oh Allah, teach me to love others just like I love myself, teach me to judge myself just like I judge others. And if I have wronged anyone,give me the courage to apologize, and if anyone wronged me, give me the courage to forgive because you have taught me that forgiveness is the highest level of strength and revenge is the highest level of weakness "

Saturday 4 August 2012

nabiloweachik

hello guys , ohh takde mood nak tules blog bila dah ade kat rumah ni . asal haa ? asal ? kalo kat hostel tu dah macam orang gila je rse nak updte blog tiap malam . banyak betul nak share ..hailaa ... tapi saat ini aku menaip kerana aku tak ingin rasa kesal sebal pilu itu hadir bila aku di penjara sana T_T...

lately ni banyak sangat unexpected things yang blaku dalam life aku ni . entah , banyak beno . 
the hottest chierz :-

  • rubitah rubee nazra ermo pindah
  • chemistriofor philosofi enexplained
  • flying from mai suhai pak balaci
  • gathering with   musliachekman at makmertuk hausey
  • walking alone from pudu to gope  kamasoksek

fuhhhh banyak lagi , tapi itu yang paling gila .. lagi lagi point ke empat . berbunga aku indah mekar bak delima merekah bhahahaha tak pasal (-___-)'

ENTAH LA WEH aku pun tak tau nak habak mai cemane . tapi serious sedih bila dapat tau ermo pindah . mula mula ingat dia extend je tapi tiba tiba time kelas addmath haritu cikgu mcgonagall cakap dia dah pun amek borang untuk pindah . so ? ape mknenye kan.. ? 



"weh ermo , kau pindah ? 

"entah la wehh , act aku main2 je ngan bapak aku . 
then tiba dia kate baguslah kalo pindah . then mak aku pun pi sne aand amek borang tu...."

"so..pindah ler ni ?"
"taktau......."

"LOL =.=..."

apa crita ? aku rse sedih la jugak sebab membe sorang dah blah . firstofvol sebab aku pun nak pindah tapi tak dapat . secondofvol dia blah then spe nak tembak bunuh semua taman carcar kat masjid kan  ? eiiiiyyy.... 
TAK GUNA.

WEHH member , jangan la pindah duhh . kosong skang ni kat sblah marino santino tu . kosong skang kat dpan echaskally . nnt dengan siapa je lagi yang boleh aku lepak bila aku mai emerald kau . dengan sape lagi aku nak ajak lepak kat rooftop topaz . spe lagi nak cari pasal panggil aku kakak tahaianasruu . sape aku nak ajak untuk solat smpai tersngkut kat pokok maple and jumpa hasta ? 
dedicated to ermo

okay . skang nak cakap pasal chemiofilosofi pulak . haaa..memang . bukan tu je . semua filosofi la senang kate .  ceyy tak pasal je -.- semua nya same je lah aku memang dah tak boleh dah dengan prof kat sne haritu aku dengan echaskally je yang terpaksa jumpa harumi untuk tanya pasal ni semua dah aku pun nak jugak ekot ermo untung lah ermo dah blah dari sana nnt dia boleh la jumpa prof yang ok bukan macam kami yang kene jumpa harumi . 


haa .. dah sebab tu . ehh , asal biru ni ? aku ngan echaskally tak tahan dah nak berpanas bonbon kat sana . tu yang kami blah awal tu . gila . dari quater kami lari pi dewan kulihaik then tunggu then jumpa pulak pak babala yang tego . haa .. gila , kami pun cover then jumpa pulak mai cacah -,- hailaaa ... susah sangat nak fly ~ tapi alhamdulillah semua tamales :) 

kitaorang terpaksa gi jamming 
tak pecaya ? pecaya lah

so ... di tunda . 

dan dari situ aku jumpa dia . hahahahaha ohh bahagia la sangat waktu tu ...........


aku pi makmertuk hausey babeh ! 

hahahaha lalalalalala .......~ musliachekman , till we meet again :) 

i miss the moment when you be my priest <3
where we together in the kanya palace 
My heart is sinking
As I'm lifting up
Above the clouds away from you
And I can't believe I'm leaving
Oh I don't know what I'm gonna do
My soul is broken
Streets are frozen
I can't stop these feelings melting through
And I'd give away a thousand days,
Just to have another one with you

How can you show me paradise,
When I'm leaving?

But someday
I will find my way back
Cause I remember every sunset
I remember every word you said
We were never gonna say goodbye


okay . dann bila tiba perjalanan dari pudu ke gope kamasoksek semua nya gementar . fuhhh naseb tamales sampai ke baiti , alhamdulillah :)

actually , betul la orang kata ...
yang pahit itu manis , dan bila kita meminta ALLAH agar menjadikan kita ni seorang yang tabah , maka DIA akan datang kan ujian kepada kita agar kita lebih matang dan mampu menghadapi hari hari berikut dengan sabar dan doa kepada-NYA

moga kita mendapat pengajaran dari apa yang berlaku dan jangan terlalu memandang sesuatu itu hanya dari pandangan sekular , kerana kehidupan itu subjektif .

ini untuk ana sendiri dan semua rakan muslimat ,  click sini  ---> single itu hebat :)


ceyyyyy tak pasal kasi link yang tu ... hahaha , actually , konklusinye secara keseluruhannya ...



Firman Allah maksudnya: "Boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jua Yang Maha Mengetahui (semua itu), sedang kamu tidak mengetahuinya. (al-Baqarah:216)




sekian , wassalam .. sori kalo ade typo :)

No comments:

Post a Comment